stranica 2

PRIKAZ  AMERIČKOG  POKRETA

"T r u e   L o v e   W a i t s"


U talijanskom je časopisu ”Citta nuova” prošle godine objavljen zanimljiv članak pod naslovom ”Prava ljubav čeka”.  U članku se daje opširan prikaz  pokreta za predbračnu čistoću koji je pokrenut u Americi najprije među protestantima a onda se proširio među svim kršćanskim zajednicama i drugim religijama, također i izvan granica Amerike po cijelom svijetu. Taj zanimljivi članak objavljen je u fokolarinskom listu "Novi Svijet" br. 1. siječanj 1998. i u subotičkom vjerskom listu "Zvonik" gdje je izlazio u nastavcima od br. 1. do br. 5.

          Ovdje u nastavku donosimo ovaj veoma zanimljiv članak od Miguela Novaka koji je sam posjetio Ameriku i pokupio svjedočanstva o tom pokretu i sažeo ih ovdje u ovom zanimljivom članku.

 

Reakcija na nemoral i seksualnu raspuštenost

"Mladi protestanti baptističke sljedbe  s američkog Juga pokrenuli su jednu novu seksualnu revoluciju. Najvidljivija manifestacija ove želje očitovala se nedavno  na jednom stadionu, gdje je njih 100.000 izložilo potpisane dopisnice s obećanjem da će ostati čisti, tj. uzdržavati se spolnih odnosa do sklapanja braka”. - Tim riječima počinjao je članak o ”novoj seksualnoj revoluciji devedesetih godina” u Los Angeles Times–u prije nekoliko godina. Nedavno, prije nekoliko mjeseci, vidio sam na televizijskoj mreži CNN prijenos u kojem su se pokazivale prizori jedne nacionalne konvencije u Washingtonu, pokreta zvanog ”TRUE LOVE WAITS” (PRAVA LJUBAV ČEKA). Bili  su to prizori u kojima su tisuće mladih različitih vjera javno potpisivale obećanje da će živjeti u čistoći i da će se boriti protiv seksualne slobode. 250.000 kartica s potpisima mladih bilo je izloženo na jednom velikom travnjaku nedaleko Bijele kuće.

        

Po mišljenju mnogih promatrača, zanimljiva je ta pojava, ako ne zbog drugog a ono zbog samog broja potpisnika. U društvu ”u kojem vlada kaos u pogledu seksa”, kako kaže Liza Sowle Cahill, profesor na univerzitetu Boston College i atorica knjige ”Sex, Gender and Christian Ethics” (Seks, spol i kršćanski moral), po mišljenju Cahillove, ovaj kaos je plod ”kulturnog individualizma koji sprečava traženje i nadživljavanje općih vrednota”. Čak i u obiteljskom životu je teško poučavati pozitivnu seksualnu etiku. Kao posljedica toga, novi naraštaji rastu bez pravih korijena, zahvaćeni panseksualizmom i ne uspijevaju se identificirati – barem neki – s porukama starije generacije. Statistike govore da je više od 65% srednjoškolaca imalo ili ima spolne odnose, a velik je ”pritisak” drugova na one koji još nisu imali, da ih imaju.

 

U Denvers-u na svečanosti polaganja obećanja

Sa zanimanjem koje su proizvele slike CNN i mnogi drugi slični novinski izvještaji, prije nekoliko nedjelja otišao sam u crkvu ovdje u Denversu u Coloradu, u kojoj je 45 mladih formalno obećalo da pristupa načelima ”True Love Waits”. Roditelji i rođaci videokamerama su snimali obred. Bili su tamo i njihova mlađa braća i sestre, od kojih su se neki dizali na prste da bolje vide. Kad je obred završio, čuo se gromki pljesak odobravanja. Ovo svečano obećanje – ako se tako može nazvati – zajednica je potvrdila pljeskom.

 

Nastanak pokreta "True love waits"

Pokret ”True Love Waits” započeo je u Nashvilleu u Tennesseeju s grupom od 50 mladih, te  se već proširio u SAD–u i u drugim državama i ima stotine tisuća članova. Program započet od baptističkog pastora Richarda Rossa iz Nashvillea odmah je prihvaćen. Za nekoliko mjeseci pokret ”True Love Waits” postao je međureligijski pokret. Prihvaćen je također u mnogim katoličkim župama s malim modifikacijama i s nekim dodacima koji bolje odražavaju katoličko učenje glede tijela i seksualnosti. Većina mladih saznaje za ovaj pokret usmenom prenošenjem ili indirektno preko sredstava za priopćavanje. Postoje također neke njihove vlastite stranice na Internetu. Posebnu pažnju privlači stranica grupe ”True Love Waits” na čuvenom univerzitetu Stanford blizu San Franciska.

 

Uvjerava i osvaja svjedočenje članova pokreta

U biti, ono što ”osvaja” u ovom pokretu jest svjedočenje onih koji su se uključili u ovaj eksperiment. Osobno sam bio dirnut svjedočenjem mladića koji nije imao problema da iznese u jednoj diskusiji na univerzitetu gdje predajem, svoje ideje jasno i uvjerljivo i svoj životni stav protiv postojeće struje. Od tada, on je doživio puno podrške i poštovanja od svojih kolega.

Susrećem se s nekim roditeljima nakon obreda potpisivanja u Denveru i jedan mi povjerava: ”Znaš, ja sam jedan od onih naraštaja šezdesetih godina; ovaj ”pokret” i ideje ovih mladih potiču me da razmislim o mojim idejama šezdesetih godina koje su bile pomalo slobodne glede seksa. Vidim nakon trideset godina štetne posljedice tih odnosa između različitih spolova. Vrlo je poticajno vidjeti ove mlade koji se ozbiljno zalažu za svoje ideje – to najavljuje promjenu života i na drugim područjima – zajedno s odraslima nastupati protiv dominantne 'slobodnjačke' kulture.”

Komentirajući ovu pojavu ”Miami Herald” kaže: ”Baš kao oni šezdesetih godina koji su bili za slobodnu ljubav i koji su promijenili seksualne navike Amerikanaca, tako ovi današnji mladi dovikuju odraslima da se i djevičanstvo može smatrati vrijednim izborom...”.