stranica 5

VRIJEDNOST  OBEĆANJA ČISTOĆE

          V r i j e d n o s t, smisao i korist ovoga obećanja čistoće jest velika. Njime u prvom redu izražavam svoje štovanje Boga, svoju ljubav i vjeru prema njemu. Ovaj zavjet nadalje olakšava obdržavanje 6. i 9. Božje zapovijedi i poticaj je da se čovjek spremnije bori protiv raznih napasti i kušnji koje čovjeka navode na grijeh. Pred Bogom čovjek stiče dvostruku zaslugu kad se i obećanjem obvezao da će obdržavati njegove zapovjedi.

          Obećanje čistoće do braka posebno koristi zaručnicima koji su se već odlučili vjenčati. Mnogi naime zaručnici dolaze u iskušenje da već prije braka započnu život tjelesne ljubavi što je dozvoljeno samo u braku. Žalosna su iskustva kako koji put i kršćanski zaručnici na nekršćanski način ulaze u brak (dijete bude na putu itd.).  Obećanje čistoće upravo u tom smislu priprema zaručnike za pravu, životnu ljubav i punu odgovornost u braku.

 

ŽIVOT  U  ČISTOĆI  ZALOG  BOŽJEG  BLAGOSLOVA

Čistoća kao moralna vrlina jest uvijek u službi ljubavi, kako kod osoba koje ulaze u brak tako i kod onih koje po Božjem pozivu  zavjetuju vječnu čistoću predajući svoju ljubav Bogu, a kroz njega braći ljudima (svećenici, časne sestre i dr).

          Bog sigurno ne ostaje indiferentan na činjenicu da se mladi čovjek svjesno obvezuje obdržavati njegove zakone. Odricanja koja se koji put traže, veća ili manja da čovjek može živjeti dostojno svoga kršćanskog poziva Bog nagrađuje u budućnosti.

          Stoga je obećanje čistoće do braka zalog Božjeg blagoslova za budući život u braku. Svatko si u životu želi radost i sreću. No da se do toga dođe treba truda, odricanja, žrtve. To napose vrijedi za one koji si žele sreću u obiteljskom životu. Na koncu najljepše što mladić i djevojka mogu donijeti jedno drugome u brak, kako je to često naglašavala Majka Terezija,  jest čista ljubav koja se sačuvala kroz mlade dane za svog životnog druga i za svoju djecu.

 

ŠTO SE KONKRETNO OBEĆAJE?

          Konkretan predmet ovog obećanja jest da se mladić, djevojka koji ga čine svjesno obvezuju pred Bogom da neće stupati u seksualne odnose prije braka niti s jednom osobom, niti sa svojim zaručnikom ili zaručnicom kad ih budu imali.

          Ostalo što pripada na područje čistoće prije braka, i što bi moglo povrijediti čistoću  nije predmet ovog obećanja, ali se odnosi 6. i  9. Božju zapovijed i treba poštivati bez obzira što se stvar nije obećala. Konkretno to se odnosi na samozadovoljavanje kojim se griješi protiv 6. Božje zapovijedi. Ako netko tko je učinio gornji zavjet slučajno po slabosti učini grijeh samozadovoljavanja on nije učinio grijeh protiv ovoga svoga obećanja (jer to nije obećao) nego je učinio samo grijeh protiv 6.Božje zapovijedi.

          Međutim tko obećaje (ili zavjetuje)  čistoću do braka (tj. da neće stupati niti s jednom osobom u seksualne odnose prije braka)  naravno da će izbjegavati sve ono što čistoći može škoditi a to je upravo grijeh samozdovoljavanja, zatim čitanje ili gledanje pornografski tekstova, slika, filmova itd.

ž

SVATKO MOŽE  UČINITI  OVO  OBEĆANJE 

BEZ OBZIRA NA SVOJU  PROŠLOST!

          Nekto će pitati: da li i oni koji su možda po slabosti prije  pogriješili u bilo kojem obliku mogu učiniti ovo obećanje? Dakako! Ali tako da prije obećanja učine dobru i temeljitu ispovijed. Bolno iskustvo prošlosti uči da grijeh ne donosi čovjeku sreću niti zadovoljstvo nego čovjeka ponižava u njegovu dostojanstvu. To može samo potaknuti da čovjek donese čvršću odluku da će živjeti čistim životom prema Božjim zapovijedima.

          Što ako i nakon učinjenog obećanja čovjek po slabosti pogriješi? Istina, ogriješio se i o Božju zapovijed i o učinjeno obećanje. No i za to postoji oproštenje u sv. ispovjedi. Ipak, nitko se ne bi trebao obeshrabriti zbog eventualne mogućnosti slabosti nakon učinjenog obećanja, jer su koristi i blagoslov života po obećanju daleko veći od eventualnog rizika da se pogriješi. Zato će svatko dobro prije promisliti i pomoliti se da li mu Bog daje dovoljno snage da to obećanje može učiniti. A Bog će dati dovoljno snage svakome onome tko ga iskreno moli.

 

SREDSTVA ZA  VJERNOST  DANOM OBEĆANJU

Treba imati na umu da ovim obećanjem neće prestati napasti i kušnje, ali će borba biti olakšana. Onaj koji se na obećanje odluči trebat će još svjesnije izbjegavati grešne prigode i spremnije upotrebljavati sva sredstva da se obećanje može bolje očuvati. Ta sredstva jesu: molitva,  česta sv. ispovijed i još češća  sv.pričest koja je najjače sredstvo da se može očuvati čistoća svoga srca i tijela.   Posebno se preporuča pobožnost i molitva Majci Božjoj - Bezgrešnoj koja je najuzvišeniji uzor čistoće ljubavi. Ona i te kako  pomaže da se obećanje čistoće može što savjesnije obdržavati pogotovo ako joj se svakodnevno moli krunica, ili barem jedan njezin dio.   

 

O MORALNOJ ČISTOĆI

GOVORI KATEKIZAM KATOLIČKE CRKVE

          Tko si želi  produbiti svoja razmišljanja i znanje o moralnoj čistoći svakako preporučamo da pročita što piše Katekizam Katoličke crkve, ta najvažnija knjiga nakon Biblije za svakog vjernika katolika. O tome Katekizam govori na stranama 574 pod brojevima 2331 do 2400.  Zatim str. 610  od broja 2514 do 2533.

          Evo sam nekih naslova i podnaslova: Muško i žensko stvori ih - Poziv na čistoću - Cjelovitost osobe - Postizanje gospodstva nad sobom - Različiti oblici čistoće - Povrede čistoće: bludnost, masturbacija, blud, pornografija, prostitucija, silovanje, homoseksualnost itd. -  Bračna ljubav - Ženidbena vjernost - Plodnost ženidbe itd.